Op 't Erf

leer je hoe,
ervaar je dat,
je het kunt!

Wereldwijzer worden?

Met binnen- en buitengewoon onderwijs maken wij onze kinderen klaar voor de wereld van morgen. Aan de basis  staan de volgende zes mondiale competenties:

Burgerschap

Kinderen oefenen in democratische vaardigheden, leren zorg dragen voor elkaar en ontwikkelen een actieve maatschappelijke houding.

Kritisch denken

Ze leren analyseren, onderbouwen en perspectieven afwegen. Wat is een feit? Wat is een mening? Wat betekent dit voor mij?

Karakterontwikkeling

Doorzettingsvermogen, empathie, integriteit en zelfkennis krijgen aandacht in reflecties, gesprekken en groepsdoelen.

Creativiteit

Kinderen worden gestimuleerd om te verbeelden, te experimenteren en nieuwe oplossingen of uitdrukkingsvormen te verkennen.

Samenwerken

Kinderen werken in duo’s, kleine groepen en teams, leren van verschillen en nemen verantwoordelijkheid voor hun bijdrage.

Communicatie

Kinderen leren hun gedachten en gevoelens helder en met respect uit te drukken, en ontwikkelen luistervaardigheden en gespreksdiscipline.

Onze motor voor ontwikkeling

Ons kindcentrum is gebouwd op het gedachtegoed van verdiepend leren, waarin kinderen leren voor het leven.

Uitgangspunten van verdiepend leren

Kinderen ontwikkelen kennis, vaardigheden en een houding voor een complexe, veranderende wereld. Ze leren leren, leren denken en leren samenleven.

⁠Thematisch, betekenisvol, vakoverstijgend en contextueel

Ons aanbod is georganiseerd rond rijke thema’s die vakken verbinden en kinderen uitnodigen tot onderzoek, creatie en reflectie.

Het kindcentrum als oefenplaats

Leren en ontwikkelen vindt plaats met hoofd, hart en handen. Kinderen leren binnen én buiten het kindcentrum, in relatie tot de wereld om hen heen.

Een pedagogisch huis dat staat!

Bij Op ’t Erf vormt het Pedagogisch Huis het fundament van ons denken en doen. We geven vorm aan opvoeding en onderwijs vanuit vier centrale pijlers

  • ⁠Opvoeden doen we samen – we hebben hetzelfde doel;
  • Beweeg in een uitdagende omgeving – dat maakt leren leuker en betekenisvoller;
  • Geef en neem de ruimte voor initiatief – van experimenteren zul je leren;
  • Blijf open en in contact – oprechte interesse verbindt.

Deze pijlers zorgen ervoor dat we onze pedagogische opdracht gedeeld en gedragen vormgeven: kinderen voelen zich gezien, gehoord en gewaardeerd.

Onze pedagogiek is gericht op:

  • ⁠Welbevinden: kinderen voelen zich veilig, geaccepteerd en gewaardeerd.
  • ⁠Betrokkenheid: kinderen zijn actief en geconcentreerd bezig met betekenisvol leren.
  • ⁠Eigenaarschap: kinderen hebben invloed op hun leerproces, doelen en keuzes.

Laat je rondleiden

Welkom voor een rondleiding

Word jij een ‘Wereldwijzer’?

en_GB
Scroll naar boven